Utmattad

Nu var det ett tag sedan jag skrev ordentligt.Men nu har jag lite att skriva om.

I helgen har jag jobbat med mitt projektarbete.Jag och mina 6 klasskompisar hade ett tält på Matfesten där vi hade lite olika aktiviteter för barn i olika åldrar.Vi hade tårtbaknig,våffeltest och så fick dom göra smoothies.Vi hade tältet för oss själva på fredagen och lördagen.Idag så var det matlagningskurs för barn med Erik Brännström där vi assisterade.Det var massor av krångel men det blev bra i slutändan.Krångel=mer att skriva om i projektrapporten :P Nu är jag helt utmattad och imorgon är det skola som vanligt. Jag räknade ut att det blir 12 dagar utan en hel dags vila för mig och mina classmates.Jag sitter och dricker kaffe för att hålla mig någolunda vaken och jag HATAR kaffe.

Det känns bra att ha gjort bort sitt projektarbete nu,det är ju bara skrivandet som är kvar.som sagt så har jag en hel del att skriva om så det tror jag inte blir några problem.

I Norran var jag i lördags men jag har inte sett bilden än.

Nu orkar jag inte skriva mer.NU ska jag försöka hålla min blogg lite mer uppdaterad.

Hoppas ni har haft en bra helg :)

Mitt motto

"Allt har en anledning"

Trött

Kan man bli tröttare ?

Avklarat

Ja nu var första dagen avklarad.Inte fan hade man någon gympa heller,släppade med mig den tunga väskan för ingenting.Skolan är dålig på att informera.Vi tog skolfoto idag också,det visste ingen om heller.men lyckat blev det ändå.

Imorgon har vi inga lektioner utan vi ska ut i skogen och gå någon slags hinderbana.Eller vad man nu kallar det.Samarbetsbana kanske det heter.Sen ska jag,Matilda och Oliver på möte.Vi ska planera lite om vårat projekt arbete som vi ska ha på Matfesten.Så det blir som ett litet affärsmöte på Waynes.

Nu ska jag göra Chokladbollar. MUMS :P

Ha en bra kväll :)

Första skoldagen

Snart bär det iväg til skolan.Känns lite jobbigt men ändå kul att träffa sina klasskompisar igen.Vi har gympa första lektionen.Det känns inte lika kul.Men annars kommer det nog gå bra :)

Nu ska jag gå och göra det sista i ordning innan det blir att sätta sig på cykeln och trampa iväg till skolan.

Ha en bra dag  :)

Sista sommarlovsdagen

Sommaren 09 har gått fort tycker jag men ändå har jag hunnit med hyfsat mycket.Jag hittade inget sommar jobb så jag har fått leva lite snålt.Fast jag var ju hundvakt över en helg och det fick jag lite iallfall. Jag fattar som inte hur jag har kunnat fått ihop denna sommar ekonomiskt.

Sommmaren 09

Stockholm, Göteborg med Marielle

Stadsfesten (endast karuseller)

PDOL  3dagar

Släkten i Ö-vik

m.m

Så här dagen innan skolan börja ska jag bara ta det lungt.

Ha en bra dag  :)

Han spårar :O

Nu var det klart

Ja nu var håret färgat. Det blev hyfsat bra tycker jag,mörkare hår gillar jag på mig själv.En sak är säker och det är att jag aldrig kommer färga mitt hår blondt.Jag har absolut inget emot blondiner men jag passar inte i det.

Nu ska jag bara chilla lite vid datorn en stund :)

Hemma igen

Ja nu är jag tillbaks från stan. Jag hittade det jag ville ha och en väska blev det också.
Jag och väskor går så bra ihop :P

Vi åt surströmming till middag.Jag åt bara en liten strömming.Jag var inte så sugen men jag måste ju äta vad som bjuds på.

Om en stund ska Linda  färga håret på mig.Det kommer blir Espresso brunt.Köpt på H&M.

Nu sitter jag och smaskar på godis :P Jag har bestämt mig för att sluta med godis nu när jag börjar skolan på torsdag.Men sen om det fullföljs det är en annan sak. Godis är ju så gott :)

Bilden tagen från GOOGLE.

Ha en bra kväll  :)

Godmorgon

Idag ska jag dra på stan för att köpa lite nya grejor inför skolan.Jag ska bla köpa ett par nya skor och hårfärg.Sen får vi se om jag hittar nått fint rea-plagg.

Jag skriver senare i kväll om jag hittade nått intressant.

Ha en bra dag :)

Förlåt för dålig uppdatering

Ja har inte skrivit på ett tag och jag orkar inte komma med massa bortförklaringar  så jag bara fortsätter.

Jag kom hem igår från Ö-vik , det kändes härligt men ändå lite tråkigt för man känner sig som hemma hos min faster :) Vi  lyckades komma hem utan något fel på bussen eller liknande.Det är typ ett under.

Nu sitter jag hos Amnada och vänter på att hon ska äta klart. Jag mår typ illa när jag tänker på mat för tillfället. Jag åt pizza med Amanda och kort efter det var det middag. Jag vet inte varför jag prejade ner maten. Nu har jag typ mat upp till halsen.

Nu ska vi dra och träffa lite folk, vi får se vad vi hittar på men kul blir det alltid :P

Ha en bra kväll :)

Frukost

Tänkte skriva ett  inlägg men nu blev de frukost :P

Jag skriver senare

Jag ljuger :O

Jag kom just på att jag ljög när jag sa att jag inte hade varit hos mina släktingar i Ö-vik på ett år.Jag var ju faktskt där på nyår.Så nu säger jag att det var ett halvår sedan :P

Duschen sen kudden

Nu ska jag pallra mig till duschen så jag hinner lägga mig i tid. Som jag skrev i tidigare inlägg ska jag till Ö-vik.Bussen går kl. 10.00 och vid den tiden brukar jag inte ens vara uppe. Möjligtvis kan jag ha öppnat ögonen men det är ju så mkt skönare att fortsätta sova. I allafall så är vi framme i Ö-vik ungefär kl. 13.30 så det tar typ 3,5h men det brukar gå ganska snabbt. Det enda jobbiga är att det åker så himla mkt folk med dessa bussar så det är alltid knökfullt i bussarna.Ni kan käsa om min förra resa med en sådan buss  HÄR . Ibland undrar man om bussbolagen har någon hjärna.

Nu ska jag slänga mig i duschen.Jag kanske hinner skriva ett inlägg innan jag åker men jag lovar inget.Anars blir det nog när jag kommit fram till min faster.

Ha det bra tills dess :)

Tvättar så svetten rinner

Ja nu tvättar jag som en galnig för att imorgon åker jag till Örnsköldsvik med min syster Linda. Vi ska träffa våran faster Katarina,kusin Ida och farfar Valter.Vi har typ inte träffat dom på ett år så det är på tiden.Det ska bli riktigt kul :)

Jag har i allafall hunnit tvätta alla kläder jag ska ha med mig, nu ska det bara torka och det tar sån himla tid.Vi har ett sånt där torkrum som typ är som en bastu.Det bara rinner svett när man plockar tvätten.Det är nästan så att jag har funderat på att boka en tvättid och andvända den som bastu :P